Pomysłodawca dzisiejszej analizy zasugerował by przyjrzeć się wokalowi Glenna Hughes znanego z Deep Purple czy Black Sabbath. Artysta niczym dymamit odpala przenikliwe wysokie tony a za chwilę powraca do całkiem przyjemnej ciemnej barwy.Dysponuje więc zarówno silnymi mocnymi brzmieniami w metalicznych trybach wokalnych jak i świetnie imituje metal śpiewając w wysokiej partii głosu bardzo jasnym neutralnym, czyli …
Propozycja wokalna na dziś to artystka z działu KOSMICI czyli Nina Hagen. Takie mam przynajmniej odczucia po obejrzeniu jej występu. Proponuję zacząć od pierwszej minuty nagrania. Nina to wariackie odzwierciedlenie i ukazanie wielu możliwości ludzkiego głosu. Mamy tu mnóstwo chryp i vocal breaków 2:20-2:24, 3:14. Samych czystych brzmień jest nie za wiele np.: Neutral 2:03, …
Gwiazda Elvisa wciąż żyje.Dziś na funpage’u VoiceOn. Dzięki Elvisovi możemy posłuchać takich efektów jak głośny creaking tj. Chrypa, która pojawia się między dwoma trybami a w tym wypadku Curbing i Overdrive lub Overdrive/Edge. Stąd nazwa loud creaking 0:15-0:18; 1:04-1:07; 1:16; 2:04-2:07; 2:20-2:23.Dla niektórych słuchaczy może brzmieć zdecydowanie niezdrowo, jakby wokalista śpiewał gardłowo.Otóż błedy się zdarzają, …
Co powiecie na propozycję utworu Beyonce 1+1? Jeszcze rok temu skłonna byłam do określenia jej wokalu jako przynajmniej półmetalicznego.Ale dziś zgodnie z nowinkami w CVT, gdzie wciąż bada się dźwięki i sposoby jego wydobywania skłaniam się ku stwierdzeniu że głos Beyonce jest głównie niemetaliczny. A to za sprawą wyjątkowego sposobu śpiewania i barwy: delikatnej, dźwięcznej, lekkiej …
Wśród naszej pięćsetnej już grupy fanów, z czego bardzo się cieszymy, znajduje się osobnik zafascynowany wokalem Frediego Mercurego. Mamy więc dziś propozycję analizy kawałka ,,We are the champions‘‘. To co można powiedzieć o barwie Freda to na pewno jasność i dużo mocy aczkolwiek przeplatanej trybem delikatnym neutralnym (0:14-0:20, 0:56-0:57 netralny i koncówki fraz). W innym …
Dla Edyty z okazji Dnia Kobiet;) wsłuchamy się dziś w głos Renee Olstead. Jej czarujące wykonanie ,,Taking a chance on love‘‘ to mieszanka prawdziwie wyważonego metalu i niemetalu w głosie. To przykład jak ciekawie może brzmieć edge i metal like w jazzie a tu zwłaszcza w średnicy głosu i na początku wysokiej żeńskiej partii. Zatem …