Sobotnia analiza wokalu

Gwiazda Elvisa wciąż żyje.Dziś na funpage’u VoiceOn.
Dzięki Elvisovi możemy posłuchać takich efektów jak głośny creaking tj. Chrypa, która pojawia się między dwoma trybami a w tym wypadku Curbing i Overdrive lub Overdrive/Edge. Stąd nazwa loud creaking 0:15-0:18; 1:04-1:07; 1:16; 2:04-2:07; 2:20-2:23.Dla niektórych słuchaczy może brzmieć zdecydowanie niezdrowo, jakby wokalista śpiewał gardłowo.Otóż błedy się zdarzają, ale dobra technika ich wykonywania gwarantuje zdrową emisję. Należy jednak pamiętać iż tego typu efekt jest dość ryzykowny.Umiejętna nauka jest bardzo istotna by móc używać go bez uszczerbku.Co więcej wokal Elvisa w tej piosence jest dość jasny i w 90% pełno- i półmetaliczny. Słyszymy tu Curbing,Overdrive oraz Edge. A w zakończeniach fraz delikatny Neutralny z dodatkowym efektem w postaci vibrato krtaniowego, który jest także charakterystycznym elementem Elvisowego brzmienia.
Inna chrypa k†óra się tu pojawia to również distortion 0:20-0:21; 0:27 (często w mixie z creaking)Słychać ją zwłaszcza w początkowych fragmentach, gdy wyraźnie rośnie ilość przydźwięku (ostrej żylety) w głosie, a chrypa przybiera bardziej nieregularny rytm/ formę.Creaking jest dla porównania bardzo regularny i dominuje w momencie gdy artysta wkłada więcej energii, emocji, siły.
Oczywiście innym charakterystycznym elementem Elvisa to taniec:) Może stanie on inspiracją dla niektórych z Was na dzisiejszą nocną imprezę:)Elvis Presley Jailouse rock