Sobotnia analiza wokalu

Takiego,,wykonu live \’\’ jeszcze nie słyszałam. Dziś powalająca brytyjska wokalistka Jessie J.

Nie tylko stosuje wokalnie wszystkie tryby głosowe, ale i większość efektów. W tym rzadkie hammer vibrato w kombinacji z

vibrato krtaniowym 0:22-0:24; 1:53-1:54, 3:57-3:59.Ale zaczynając od początku… artystkę można zaliczyć do głosów metalicznych bądź półmetalicznych,

o barwie ciemno-  jasnej z naciskiem na ,,ciemno\’\’, gdyż częściej pojawia się w brzmieniu wysokie podniebienie i skompresowany język. To nie oznacza że

zupełnie jasne brzmienie jest jej obce.Wprost przeciwnie, artystka potrafi bardzo sprawnie rozjaśnić barwę przez dodanie dużej ilość przydźwięku (żylety w głosie)

i wylądować w efekcie distortion.Posłuchajcie 1:57-1:58, 2:48-2:49. Jasną barwę słyszymy też w trybie metal like neutral 2:46-2:47, 2:56-2:58, czy Edge

1:34-1:35.; 2:09; 3:11-3:12. A teraz posłuchajcie pozostałych trybów:

Neutral   0:33 0:34-39; 2:18

Curbing 0:05-0:28

Overdrive 0:29-0:31, 2:08; 3:00-3:10, 3:57-4:04

Inne efekty jakie stosuje to chrypa zwana growl\’em 1:27, 2:58-2:59 czy rattle 3:43.Ponadto bardzo popularne vibrato krtaniowe prezentowane

na trybie Overdrive 4:02-4:04. Lecz perełką w wokalu Jessie J jest swoboda improwizacji i ornamentacji, genialne wyczucie i ,,timing\’\’. Dzięki temu może stać

się przykładem  bądź inspiracją dla wielu wokalistów. Dzięki Olu, że podzieliłaś się tym z nami:)