Analiza wokalu na sobotę

Wnosząc po informacjach jakie do nas napływają, przemawiają do Was analizy wokali klasycznych – w związku z czym, dziś kolejny…

http://www.youtube.com/watch?v=25FqEYC9Buc
Kontynuujemy brzmienie klasyczne , tym razem aria królowej nocy Mozarta w wykonaniu sopranistki Agnieszki Piekaroś-Padzińskiej. Głosy żeńskie w klasyce wg mapy cvt poruszają się głównie w obrębie trybu Neutralnego z ciemną barwą .Soprany raczej nie zmieniają trybu nawet w niskich partiach głosu, lecz alty lub mezzosoprany mają w zwyczaju poruszać się także w Curbingu w niskich partiach głosu i dolnej części średnicy głosu. Zyskują wtedy bardziej dramatyczne mocniejsze, głośniejsze brzmienie. W przypadku tej artystki słychać niezwykłą lekkość w prowadzeniu ornamentacji czego solidną podstawą jest bardzo szybkie, wibrujące vibrato. Głos jest niezwykle dźwięczny i nośny…tylko pozazdrościć. I te wysokie tony…istne mistrzostwo. Miłego słuchania.