Analiza wokalu na … niedzielę.

Dziś parę kombinacji efektów na przykładzie Control Denied zaproponowanego przez naszego fana. Oto przykład wokalisty z ogromnie ciekawą chrypą w głosie.
Właściwie niewiele korzysta z czystej barwy, a jak już
to robi, to najczęściej śpiewa w Curbingu, potem Overdrive oraz neutralnym w kierunku ciemnej barwy. Natomiast gdy pojawiają się efekty barwa zyskuje jasność co jest
spowodowane zwiększeniem ilości przydźwięku. CVT wyróżniło do tej pory 10 odrębnych efektów wokalnych które nasz głos potrafi łączyć w przeróżne kombinacje, tj. 2 a nawet 3 na raz. Biorąc jeszcze pod uwagę 4 tryby,
różnorodność brzmień końcowych jest ogromna. Ogólnie jeśli brzmienie jest bardziej mięsiste wysycone dodatkowymi uzupełniającymi się składowymi tonu
to istnieje duża szansa że dźwięk posiada więcej niż jeden efekt wokalny.

Poniżej udało i się wychwycić kilka z nich.
0:34-0:44 neutralny z distortion z domieszką rattle
0:45-0:48 distortion w Curbingu
1:15-1:18 distortion rattle…
3:38-3:39 creaking oraz distortion

Projektując swoje ,,brudne‘‘ brzmienie polecam najpierw dokładnie zapanować nad trybami oraz jasnym brzmieniem. Dzięki temu efekt będzie zdrowy i nie zakończy się \”kontuzją\” aparatu wokalnego. Pamiętajcie że w przeciwieństwie do choćby gitary, w krtani strun nie da się wymienić.