Dla wszystkich tych którzy interesują się także bardziej \”egzotyczną\’\’ dla nas muzyką proponuję dziś analizę arabskiego stylu śpiewania. Wsłuchując się w techniczne poczynania okalisty można powiedzieć że jego ulubionym trybem jest Curbing o ciemniejszej barwie oraz zdecydowanie mistrzowskie ornamentacje w kombinacji z vocal breakiem czyli szybkim widocznym przejściem między trybem metalicznym, w tym wypadku półmetalicznym czyli Curbingiem do trybu niemetalicznego czyli Neutralnego. Posłuchajcie zwłaszcza początku 0:13, 0:26, 1:18, 1:44-1:46. Zarówno ornamentacje oraz vocal breaki są w oparciu często o vibrato, które nie jest ani typowo krtaniowe (laryngeal vibrato), ani uderzające jak w hammer vibrato (patrz Beth Hart) lecz bardzie pulsacyjne. To jeszcze jeden rodzaj vibrata który łączy obie te jakości i daje w rezultacie możliwość lekkiego szybkiego biegania po dźwiękach jak tu:3:28-3:30. Śpiewanie tego typu wymaga szczególnych umiejętności wokalnych.
Miłego słuchania.