Analiza wokalu – spóźniona :(

http://www.youtube.com/watch?v=R-eyS1uluuY

Wyjątkowo długi weekend pod hasłem dziecięcej beztroski spowodował brak oczekiwanej przez Was analizy wokalnej ale dziś postaramy się ten głód nasycić podwójną dawką wpisów;)
Poprzednio słuchaliśmy niezwykle efektywnego hammer vibrato w wykonaniu Beth Hart a dziś dla porównania vibrato krtaniowe (laryngeal v.) które jest najbardziej popularne wśród wokalistów a już na pewno szczególnie upodobane w muzyce klasycznej. Pokaże jednak wykonanie w wersji rozrywkowej na przykładzie Evy Cassidy ,,Fever\’\’ Posłuchajcie: 0:30, 0:34 0:52-0:53, 0:591:40-1:41. Refren ze słowem fever potrafi wywołać ciary na skórze:) Przynajmniej u mnie tak było gdy pierwszy raz usłyszałam tą wersję. Początkowo sądziłam, że wokalistka wybiera w górze tryb Curbing, jednakże wsłuchując się uważnie jest on zbyt otwarty na określenie go tym mianem. To czego używa wokalistka wg terminów CVT nazywamy metal like neutral. To nowe pojęcie, którego nie używałam wcześniej, dlatego jak nazwa wskazuje jest to tryb udający brzmieniowo inny tryb , a w rezultacie będący nadal Neutralnym. Jeśli dobrze wsłuchacie się w słowo fever w refrenie usłyszycie dużą ilość przydźwięku. To właśnie on daje złudzenie mocnego,pełniejszego w brzmieniu dźwięku. Samą zaś Evę określiłabym mianem neutralizatora ponieważ ponad 90% tego co śpiewa jest w trybie Neutralnym.