Analiza wokalu na sobotę.

(01:15:10) Ala: http://www.youtube.com/watch?v=ICffFWR5t1Y&feature=related

Dziś przyjrzymy się światowej klasy polskiemu duetowi wokalnemu a mianowicie Edycie Górniak oraz Mietkowi Szcześniakowi. Stworzyli oni niesamowicie brzmiący i porywający duet w utworze Dumka na dwa serca. Zacznijmy od Edyty…dla uważnych słuchaczy zaznajomionych z CVT okaże się, że nasza polska diwa korzysta najczęściej z curbingu oraz trybu neutralnego o jasnej barwie. Sporadycznie pojawia się też Overdrive. Kto odkryje w jakim fragmencie:)? W nagrodę pomogę zanalizować na życzenie jakiegoś artystę. Natomiast słuchając wokalu Mietka od razu słyszymy
ogromne pokłady przydźwięku w głosie ponieważ jest on typowym pełnometalicznym głosem którego atutem są mocny Overdrive i Edge. Tak jest …Mieczysław jest wokalistą który doskonale posługuje się rzadko używanym przez wokalistów w Polsce trybem Edge . Posłuchajcie fragmentu 3:14 – 3:22, to moment gdzie słychać płynne przejście z Overdrive do Edge ( od 3:19-3:22). Jak widać daje on niesamowitą, mocną, nośną barwę która przesłania nawet dźwięczny głos Edyty.
Ponadto w wachlarzu dźwięków Mietka są i delikatny neutralny(4:21-4:32) i curbing(2:39-2:45).
Efekty jakimi posługują się biegle oboje to ornamentacje i wibrato. Edyta stosuje dość często także vocal break czyli nagłe przejście z jednego trybu do trybu neutralnego zwłaszcza na końcówkach fraz. W innym momencie(3:04) możemy usłyszeć małą chrypkę – distortion w jej wykonaniu:)
Niemniej jednak oba głosy doskonale się uzupełniają i współbrzmią, interpretując każde słowo. Jego początek i koniec jest tak samo ważny i niesie ze sobą emocje.