Dla Edyty z okazji Dnia Kobiet;) wsłuchamy się dziś w głos Renee Olstead. Jej czarujące wykonanie ,,Taking a chance on love‘‘ to mieszanka prawdziwie wyważonego metalu i niemetalu w głosie. To przykład jak ciekawie może brzmieć edge i metal like w jazzie a tu zwłaszcza w średnicy głosu i na początku wysokiej żeńskiej partii.
Zatem po kolei posłuchajmy niemetalu (trybu neutralnego) 0:01-0:20 0:49-0:51. Tak brzmi jasny Overdrive 0:37-0:38 a tak ciemny 3:15-3:18.Następnie edge 0:57, 2:58. Dalej mamy płynne przejście metal/niemetal 0:26-0:26 oraz płynne przejście z O jasnego do N ciemnego 2:12-2:15 (nawet Overdrive like Neutral). W innym miejscu można by się zastanawiać czy słychać już edge czy jeszcze metal like neutral
2:58 ale 100% odpowiedź uzyska się indywidualnie sprawdzając każdy z trybów. Ciekawym brzmieniem jest też Curbing like Neutral 2:27. Poza tym wokalistką
bawi się to jasnym (poprzez wysoką krtań i przydźwięk)to ciemnym brzmieniem (wysokie podniebienie i mniej przydźwięku). Efekty jakie się tu pojawiają to vibrato w końcówkach fraz, ornamentacja 3:01 oraz creaking zwłaszcza na końcu utworu. I tak w skrócie wygląda techniczne omówienie wokalu ale jeśli
chodzi o interpretacje i inne atuty to zdecydowanie słyszymy tu luz, zabawę, opowieść i przede wszystkim muzykalność Renee.
Udanego weekendu życzę.
http://www.youtube.com/watch?v=-jA8kmvYBa4