Analiza wokalu na niedzielę (wyjątkowo)

Wyjątkowo analiza wokalu dziś w niedzielę a nie w sobotę.
Na prośbę Konrada porównujemy oryginał oraz cover piosenki \”I will always love you\” (oryg. wykonanie Whitney Houston).

Porównując wersję Sama (cover) do oryginału – są pewne różnice w technicznym wykonaniu tej samej piosenki. Na prośbę, poniżej zamieszczam ogólnie dominujące tryby w danym fragmencie utworu. Ponadto
wykonania różnią się zdecydowanie barwą głosu(cover-jaśniejsza, oryginał – ciemna). Są też różnice w stosowaniu efektów. U Sama przeważają ozdobniki nad vibratem, u Whitney natomiast odwrotnie.

Cover:
Zwrotka C
1ref N i odrobina C
2 zwrotka C i trochę O
2 REF O/C i trochę N
3 zwrotka C/O/N
3 ref O/C – słychać hold, napięcia 2:42-2:43, 2:53

Oryginał:
Zwrotka N
1ref N- dynamika delikatny charakter
2 zwrotka – N/C
2 REF O/C i troche N
3 zwrotka C/N
3 ref O /N

Brak płynności o której wspominasz to raczej pozostawanie poza centrum trybu zwłaszcza przy Overdrive gdzie słychać zakłócający hold czy zacisk krtani, a towarzysząca temu ogromna dawka emocji rozregulowuje prawdopodobnie harmonię swobodnego podpierania. Warto zwórcić uwagę na początek i zakończenie wielu dźwięków w przypadku Sama.Słychać
tu dużą ilość powietrza jakby uwalnianego z impetem oraz nabieranego dość głośno.To również zakłóca płynność podczas gdy u Whitney każda fraza, słowo, dźwięk jest jakby kolejną płynnie biegnąca falą bez żadnych zakłóceń.

Czego się wystrzegać zatem śpiewając covery ? Zdecydowanie wiernego naśladowania technicznego.Ktoś komu głos najczęściej podpowiada Curbing może nabawić się kłopotów adoptując głośny Overdrive i nie eliminując ,,holdu’’. Ważne by sprawdzać centrum trybu i dopasowywać wykonanie pod swój głos.Zawsze warto zastanowić się dlaczego chcę użyć danego efektu, co chcę przekazać słuchaczom? Interpretacja jest często przyczyną poprawy lub pogorszenia techniki.

Miłego tygodnia bo niestety weekend ma się ku końcowi.