Analiza wokalu na sobotę.

Analiza wokalu na sobotę

Dzisiejsza analiza na życzenie naszych facebookowych fanów dotyczyć będzie Ewy Farnej w piosence Deszcz.

Ewelina charakteryzuje się ogromną dynamiką w głosie w czym pomaga jej korzystanie z takich trybów jak neutralny, Overdrive i Curbing (choć ten ostatni w najmniejszej ilości w tym utworze).
I tak np. Słuchając: 2:15-2:29 mała ilość metalu w głosie świadczy o trybie Neutralnym , dalej: 2:33-2:34, 2:37-2:38, 3:23-3:27 słyszymy Curbing.
Natomiast w drugiej połowie utworu zaczyna wyraźnie dominować Overdrive z ogromną mocą i głośnością 3:34, 3:48-4:21.W końcowej części znów pojawia się Neutralny: 4:37-5:17, który uspokaja nieco nastrój ale finałowym dźwięk kończący utwór jest to Overdrive 5:52-5:58.
Ciekawostką jest także użycie trybu Edge w wysokiej partii głosu 4:29-4:31 z barwą tak ciemną jak to możliwe w tym trybie. Ponadto Ewa dysponuje kombinacją ciemnego ustawienia kanału głosowego wraz z ogromną ilością przydźwięku w okolicach wysokiej partii głosu. To szczególnie ułatwia jej produkcję efektu zwanego distortion (4:04). W utworze tym pojawia się również vibrato. Całość wykonania jest bardzo dynamiczna a tryby zmieniają się błyskawicznie Na jej przykładzie usłyszeć możemy również brzmienie trybu Overdrive poza jego centrum jak tu 5:27-5:50, gdzie wyraźnie dźwięk ucieka, faluje, pojawia się creaking a wszystko to z powodu niewystarczającego \”bite-u\” zwanego też paszczą (możliwa też blokada podparcia) i jak tylko paszcza się pojawia dźwięk odzyskuje stabilność, moc i głębię brzmienia. Przyjrzyjcie się nagraniu.

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

http://www.youtube.com/watch?v=4_2hwgTdsAA