Kompletna Technika Wokalna 
Kompletna Technika Wokalna CVT jest to nowoczesne i nowatorskie podejście do nauczania śpiewu stworzone dzięki trwającym już ponad 25 lat naukowym badaniom ludzkiego aparatu głosowego, jego budowy, mechanizmów jego działania oraz faktycznych możliwości brzmieniowych. Cała wiedza przełożona została w spójny i konkretny system- „mapę głosu”, dzięki czemu możliwe jest bardzo precyzyjne i skuteczne wskazanie gdzie wokalista popełnia błędy, jak nad nimi pracować oraz jak ćwiczyć i rozwijać głos, żeby osiągnąć brzmienia, które dotychczas były jedynie w sferze wokalnych marzeń.
Twórcą CVT jest energiczna dunka Cathrine Sadolin. Kiedyś astmatyczka, która zainteresowała się emisją głosu bardziej ze względu na ćwiczenia oddechowe niż śpiew. Teraz jeden z najbardziej uznawanych autorytetów wokalnych na świecie oraz aktywna wokalistka, Miejscem gdzie powstała Kompletna Technika Wokalna jest poświęcony jej instytut – Complete Vocal Institute CVI w Kopenhadze – aktualnie największa niepaństwowa szkoła śpiewu i wokalny instytut badawczy w Europie, prezentujacy aktywnie swój dorobek na międzynarodowych konferencjach naukowych od wielu lat, w tym niedawno na konferencji PEVOC 2013 w Pradze.
W Polsce są tylko trzy osoby, które przeszły pełne 3 letnie studia nauczycielskie w Instytucie Kompletnej Techniki Wokalnej w Kopenhadze i znalazły sie w gronie 180 autoryzowanych trenerów CVT z całego świata. http://completevocalinstitute.com/coursessign-up/find-a-cvt-teacher/list-of-authorised-cvt-teachers/
Jedną z nich jest założycielka niniejszej szkoły – Marta Sokołowska.
Oto w skrócie co zawiera i jakie główne tematy porusza Kompletna Technika Wokalna:
I. Trzy główne zasady.
Są niezbędne aby osiągnąć zdrowe, swobodne i możliwie najlepsze jakościowo ustawienie głosu pozwalające śpiewać czysto, długo oraz wysoko i nisko
1. Użycie podparcia
To dosłownie kontrolowanie naturalnego odruchu oddychania w sposób ciągły jednostajny i ze świadomym użyciem mięśni, zgodnym z anatomią ciała (inaczej praca z ciałem a nie przeciw niemu).
2. Minimalna ilość przydźwięku (twangu)
To aktywność nagłośni oraz wyrostków nalewkowatych wewnątrz krtani, które przybliżając się do siebie, zwężają trakt wokalny i nadają fali akustycznej czyste, dźwięczne oraz klarowne brzmienie.Przydźwięk zapewnia też maksymalny komfort i swobodę emisji głosu.
3. Usunięcie napięć wokół ust i żuchwy
II. Cztery tryby wokalne działające na zasadzie biegów w aucie
1. Neutralny
To jedyny tryb niemetaliczny tzn. o małej mocy i głośności lecz najwiekszej plastyczności barwowej.Jego delikatny charakter przejawia się u takich arystów jak J. Steczkowska E. Górniak, J. Timberlake, Prince,Bee Gees,M. Carey, Birdy, M. Jackson,K. Melua
2. Curbing
Jest trybem półmetalicznym, o średniej mocy oraz głośności.Charakteryzuje się nutą narzekania i wstrzymania w brzmieniu. – Sistars, A. Keys, Aguilera, M.Bolton, Sting, E. Clapton
3. Overdrive
Pełnometaliczny tryb o bardzo mocnym brzmieniu i dużej głośności. To także krzyk – E. Farna, bracia Golec, Elvis, Bono, Cher, C. Dion,
4. Edge
Również pełnometaliczny, głośny, z dużą ilością przydźwięku. Najmniej plastyczny barwowo. Artyści: M. Szcześniak, T. Tuner, Anastacia, A. Winehouse, C. Cornell, S. Tyler.
III. Wybór barwy głosu
Język, wargi, podniebienie miękkie, krtań,jama nosowa oraz okolice nagłośni (przydźwięk) służą do zmiany barwy na:
– ciemną, np. Kayah,Cher, Elvis, Pavarotti i inni klasycy
– jasną, np. T. Turner, Axl Rose, Bee Gees,
IV. Efekty wokalne
To dźwięki dodatkowo wzbogacające brzmienie melodii i wykonanie artystyczne Są nośnikami emocji pomagającymi w ekspresji i interpretacji. Wyróżniamy m.i.:
-distortion inaczej przester ( Janis Joplin), Chris Brown)
– rattle tłum. rzężenie ( A. Chylińska, N.Hagen, J. Cocker)
– creak i creaking- skrzypienie (P. Cugowski, Jackson, Aguilera)
– growl – ryk (L.Armstrong)
– grunt – warczenie (A. Gossow, Vader)
– vibrato (Kayah,klasycy)
– dodawanie powietrza (E.Górniak, J.Iglesias,M.Monroe)
– ornamentacje (E.Górniak, W.Houston
– scream – wysoki wrzask (R. Charles, Prince, A.Franklin)
– vocal break – jodłowanie (A.Morissette, D. O’Riordan, muzyka arabska)